Wat doe je als je je helemaal op je plek wilt voelen? Wat is jouw ‘happy place’? Een plek of moment waar je voelt dat je helemaal zelf kunt zijn. Misschien is het je kamer, misschien zijn het de momenten dat je naar je favoriete muziek luistert of juist als je met andere mensen bent. Clown Bassie heeft een eenvoudige plek, hij bekijkt de wereld af en toe aan de binnenkant van zijn ogen. Ik heb het weleens geprobeerd, maar ik ging voornamelijk zwart kijken.

Wat voor jou de manier ook is om er te komen, het is goed om je eigen plekje te hebben om naar terug te gaan als je gek wordt van alles wat er om je heen gebeurt. Een ‘momentje voor jezelf’, zeg maar. Een moment om tot rust te komen, na te denken en energie op te laden voor de rust van de dag. Iedereen doet dit op een eigen manier voor zichzelf, je moet uitvinden wat het beste bij jouzelf past. Ik kan iedereen aanraden om zo’n plekje te hebben. Je mag het zo gek maken als je zelf wilt. Wil jij een wereld vol suikerspinnen, limonadefonteinen en zuurstokbomen? Dat mag, als je wel goed je tanden poetst daarna. Mocht je op je zoektocht nou een wit zandstrand zien met een heldere, blauwe oceaan, zwaai dan even richting de palmbomen, daar zit ik mijn boek te lezen.