Ik moet iets bekennen. Ik ben niet in Nederland op het moment. Ik knijp er af en toe een maandje tussenuit en schrijf mijn blogs dan vanuit het buitenland. Ik houd Nederland vanzelfsprekend wel gewoon in de gaten en ik maak mij een beetje zorgen. Vanwege dit blog heb ik mijzelf als doel gesteld om de vinger aan de pols te houden als het gaat om gekheid in mijn omgeving. Ik zie graag gekke dingen, zolang het niet uit de hand loop. Nu heb ik toch het idee dat ik in moet grijpen. Nederland is knettergek geworden.

Het vriest namelijk in Friesland (als je het zo leest, snap je de gekte helemaal niet). Dan maakt het niet uit dat de NS twee mailtjes per dag stuurt dat er geen treinen rijden. Dat valt mij op. Er rijden normaal ook heel veel treinen niet en de treinen zijn iedere dag overvol in de spits, dus als de NS mailtjes gaat sturen is er heel veel aan de hand. Ook vergeten we massaal dat onze economie op instorten staat, want we kunnen schaatsen. Of, nog veel erger: we kunnen kijken naar schaatsende Friezen.

 

Ik zal bekennen, ik vind het hartstikke leuk. Ik heb er zin in, laat maar komen die gekte. Met deze temperaturen houden we vanzelf het hoofd koel. Als ik geluk heb, dan kan ik de elfstedentocht nog meemaken ook. Ik ben onderweg!