Daar gaan we weer. Nieuwe verkiezingen. Krijgen we weer alle debatten, beloftes, ego’s en vooral ruzies op tv. Ik moet zeggen dat ik er een beetje klaar mee ben. Ik ga me dit jaar niet meer laten beïnvloeden door alle mooie praatjes en individuen, maar ik stem nu echt op de inhoud van de partij die het beste bij me past. Heb jij dat ook? Dat je je laat beïnvloeden door allerlei beloftes en imago’s die eigenlijk erg onrealistisch en nep zijn. Dat wanneer het er toe doet er niets van terecht komt. Denken ze nu echt dat wij zo stom zijn in Nederland? Ja, ik denk het wel. Het gaat steeds meer op Amerika lijken, wie heeft de mooiste one-liner? Nee, ik ga me nu vooral op inhoud focussen. Ook ben ik de uitdrukking ‘economische crisis’ spuugzat. Hoe harder ze het op tv schreeuwen, des te banger we worden en des te minder we besteden waardoor er precies gebeurt waar we zo bang voor zijn. Angst is een machtig wapen waar politici ons mee besmetten en zo denken ze zieltjes te winnen. Laat je niet gek maken, blijf dichtbij jezelf en stem niet op personen, maar op de partij waar jij inhoudelijk iets mee hebt!