Och, zo’n  pinksterweekend is soms een dag te lang. Ik vind lange weekenden heerlijk, begrijp me niet verkeerd, maar je vergeet soms even wat dinsdag en woensdag ook alweer betekenen. Dus hierom een dag te laat. Ik vergeet weleens vaker wat. Het komt vaker voor dan je zou denken dat ik in de trein zit, net een krantje heb gepakt en me dan ineens realiseer dat ik mijn OV-kaart in mijn portemonnee heb zitten. Dat geeft toch niet? denk je misschien, maar heel vaak ligt dat ding dan nog op mijn bureau. Zo’n OV-kaart is dan ook niks voor mij, dat snap je. Regelmatig ren ik achter een weggereden bus aan, omdat ik nog uit moet checken. Het is maar goed dat ik voorlopig nog gratis kan reizen, anders was ik daarmee al heel veel geld kwijtgeraakt. 

Toch kan het nog erger. Ik ken mensen waarvan het een raadsel is dat ze hun trouwring nog niet verloren zijn. Als ze een avond zijn langsgekomen, wacht ik even met naar bed gaan, want ergens onderweg naar huis bedenken ze zich dat ze iets hebben laten liggen. Dat halen ze diezelfde avond nog op, maar de volgende dag heb ik een voicemailbericht, omdat ze bij het ophalen van hun tas hun zonnebril hebben laten liggen. Gelukkig maken ze hun vergeetachtigheid goed met hun uitstekende gezelschap.

Wat vergeet jij weleens?