Vakantiegeld is gestort, je hebt nu wat extra’s, heb je al geboekt of blijf je lekker thuis dit jaar? Of behoor je tot de groep die niet hoeft te rekenen op iets extra’s? Blijft de vraag: “Ga je weg of blijf je thuis?”

Met minder geld, weet ik uit ervaring, wordt je creatiever. In de tijd dat ik studeerde heb ik wel eens week geleefd van een pak Brinta en ik hield geen cent over. Op vakantie met vrienden zat er niet altijd in, maar meegaan met mijn ouders was wel een optie waar ik met veel plezier gebruik van maakte. Wat zijn jou vakantieplannen momenteel?

Tips goedkoop op vakantie:

* Thuisblijven en je eigen omgeving eens goed verkennen.  
* Kamperen in Nederland.
* Werkvakantie: Onderdak en reis gratis (meestal)
* Etappe van het Pieterpad lopen: http://www.pieterpad.nl/
* Fietsvakantie
* Logeren bij familieleden, misschien in buitenland terwijl je als tegenprestatie op de hond past.
* Vakantiewerk zoeken om te sparen voor een volgende vakantie.
* Liftend naar Griekenland, want dan help je de Grieken ook nog eens uit de crisis.

Ik ben van mening dat iedereen op vakantie moet, al is het maar een weekendje weg per jaar. Even opladen en inspiratie opdoen in een andere omgeving en cultuur is het beste rustmiddel wat ik ken. Nieuwe mensen ontmoeten, de zon, het strand, de reis, zand, plannen, foto’s maken, het lekkere eten, musea en de verhalen achteraf. Ik gun dat iedereen. Gooi elke dag 1 of 2 euro in een potje en aan het einde van het jaar heb je zelf je vakantiegeld opgebouwd en boek je een reis naar je droomplek, misschien is dat wel in je eigen achtertuin, wie zal het weten?

www.nietgek.nl