Ik weet niet waarom, maar stations in Nederland hebben de neiging om heel vreemde trappen te bouwen. Een normale trap, zo eentje die je ook thuis hebt, is gemaakt om makkelijk te beklimmen. Met iedere stap die je zet, kom je een stukje hoger. Soms, als je overloopt van de energie, kun je zelfs twee treden tegelijk lopen. Dan ben je nog sneller boven. De trappen op de NS stations voelen heel vervelend. Of je neemt idioot grote stappen, of je moet twee kleine stapjes tegelijk nemen. 

Het leven voelt soms ook zo voor mij. Als ik heel veel energie heb, spring ik met sprongen vooruit. Als ik ergens heen wil, ben ik er zo. Andere dagen gaat alles langzamer. Een trede tegelijk moet in twee kleine stapjes, waardoor het voelt of alles langzamer gaat. Dan is het belangrijk om te beseffen dat je vanzelf komt waar je wezen moet. Misschien gaan dingen langzamer en wil je liever met grote stappen tegelijk, maar zo lang je blijft lopen, kom je uiteindelijk boven. Zoek je iemand om even met je mee te lopen? Kijk dan eens op nietgek. Of bel.

PS. Heb je onze Facebookpagina al eens gezien?