Iedereen denkt weleens dat hij de enige is die zich raar voelt. Zelfs als we heel goed beseffen dat anderen het ook hebben, is het gevoel anders te zijn toch sterker. Ik zwaaide van de week

‘Dag leuke lezers van nietgek.nl! Deze is voor jullie!’

naar een collega, die mij niet herkende (of deed alsof). Voor mijn gevoel zag de hele wereld hoe ik enthousiast met mijn arm in de lucht stond, hoe zij verbaasd terugkeek en ik niks normaals meer met mijn arm kon doen om te zorgen dat het net was of ik niet zwaaide. Of het moment dat iemand naar jou zwaait, jij vrolijk terugwappert en dan achterom kijkt naar degene die eigenlijk de groet had moeten krijgen.

Het lijkt misschien wel een beetje op het hebben van een psychose. Je ervaart dingen anders dan de mensen om je heen en denkt vervolgens dat je de enige bent die zich zo kan voelen. Hoewel een psychose voor iedereen anders is, ben je niet alleen in je ervaringen. Het kan heel goed zijn om zulke ervaringen te delen, om met mensen te praten over wat je meemaakt. Wij willen dolgraag die mensen zijn. Wij hebben ervaring met jouw ervaringen, ook als ze uniek zijn. Bel ons, of bezoek de website eens. Je bent niet alleen en al helemaal niet gek.