Heb jij ook wel eens dat er iets gebeurt in jouw leven en dat je denkt: ‘Dit kan geen toeval zijn!’ Dat je bijvoorbeeld aan een liedje denkt en dat je hetzelfde liedje even later op de radio hoort. Veel mensen zullen denken: ‘Dat is toevallig’ en zullen er verder niets mee doen, wellicht dat ze even twijfelen. Er zijn ook mensen die er complete theorieën en complotten op loslaten. Ze kunnen bijvoorbeeld denken dat het liedje op de radio bedoeld is om hen iets ‘te vertellen’. Dit kan soms erg ver gaan.

Ik heb zelf een tijd geleden iets meegemaakt op de fitness. Ik was tijdens het hardlopen op de band televisie aan het kijken. Op een gegeven moment keek ik op mijn display en zag dat ik 666 calorieën had verbrand. Op datzelfde moment was ik Discovery Channel aan het kijken er was er net een item over ‘de giftigste slang ter wereld’ bezig. Op dat moment dacht ik meteen… Dat is toevallig… 666 en een slang. Omdat ik gelovig ben opgevoed en weet dat het getal 666 en de slang de duivel is, dacht ik dat het een teken was en dat ik dood zou gaan. Hoe ik op dat moment hierop kwam, kan ik nu niet uitleggen, maar toch dacht ik dit op dat moment. Ik ben gestopt met hardlopen. Uiteindelijk toevalben ik nog even de sauna ingedoken en ben ik na het douchen naar huis gefietst. Gelukkig was ik dit gevoel al snel kwijt. Maar toch, heeft het me wel doen stoppen met sporten op dat moment. Dus een zekere invloed heeft het wel gehad. In mijn geval ben ik gelukkig in staat door te pakken en het als een toevalligheid te zien, ook al had ik op dat moment even het idee dat er iemand mij iets wilde vertellen. Het heeft verder geen negatieve invloed op mijn leven gehad. Er zijn genoeg mensen die dagelijks te maken hebben met het leggen van verbanden. Het kan zelfs zo ver gaan dat het een negatieve invloed kan hebben op hun leven. Dat ze de deur niet meer uitdurven omdat ze bang zijn meer tekens op te vangen. Herken jij dit verhaal en zou je er meer over willen weten neem dan eens een kijkje op www.nietgek.nl. Op deze site kun je je op een anonieme en laagdrempelig manier laten informeren over allerlei psychische klachten.